سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقدیر ویژه انگلیسیها از رفسنجانی

رفسنجانی هنوز مدعی تقلب است
تقدیر ویژه انگلیسیها از رفسنجانی
بی بی سی: اخبار پشت پرده هرچه باشد به نظر می رسد اقدام آقای هاشمی رفسنجانی در تاکید دوباره بر خواسته های پس از انتخابات به طور تلویحی نوعی حمایت از شرایط اعلام شده از سوی آقای خاتمی است... اگر هاشمی عقب نشینی کند حتما تعادل به ضرر وی و سران جنبش سبز به هم خواهد خورد.
صراط - آخرین اظهارات هاشمی رفسنجانی با استقبال و تحلیل های جالب محافل ضدانقلاب مواجه شد که معتقدند این سخنان بازی در زمین اصلاح طلبان و ادامه مواضع اخیر محمد خاتمی است.

به گزارش صراط نیوز هاشمی رفسنجانی یکشنبه در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه گیلان گفته بود «همچنان به مواضع خودم در آخرین نمازجمعه (6 تیر88) معتقدم.» به دنبال انتشار این سخنان که متضمن القای تردید در سلامت انتخابات و حمایت از آشوبگران بازداشتی (بعضا وابسته به گروهک های محارب) بود، شبکه زنجیره ای عنکبوت (شامل کلمه، بی بی سی، سحام نیوز، رادیو فردا، صدای آمریکا، روزآن لاین، گویانیوز، جرس و دهها سایت و شبکه ماهواره ای مشابه) به استقبال رفتند.

شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در این باره نوشت: دور تازه اصلاح طلبان در شرایطی دنبال می شود که اکبر هاشمی رفسنجانی می کوشد همچنان موقعیت خود را در نظام سیاسی حفظ کند. او در بیانیه ای دوباره اطاعت خود را از رهبری یادآوری کرد. این تحول و تحولات مشابه آن چنان باور به تلاش هاشمی رفسنجانی برای مصالحه با حاکمیت را در میان جناح هایی از معترضان تقویت کرد که این چهره میانه رو ناگزیر شد طی سخنانی بگوید که به آنچه در نمازجمعه پس از انتخابات در حمایت از معترضان گفته بود، همچنان باور دارد.

بی بی سی افزود: «اخبار پشت پرده هرچه باشد به نظر می رسد اقدام آقای هاشمی رفسنجانی در تاکید دوباره بر خواسته های پس از انتخابات به طور تلویحی نوعی حمایت از شرایط اعلام شده از سوی آقای خاتمی است. سایت خبری کلمه از تاکید هاشمی رفسنجانی بر مواضع خود در آخرین نمازجمعه اش استقبال کرده و آن را زنده کننده خاطرات دلسوزانه برای عبور از بحران توصیف کرده است.»

رسانه دولتی انگلیس تحرکات اخیر کسانی چون خاتمی را «تلاش اصلاح طلبان برای ماندن در قدرت» ارزیابی کرده و از قول یکی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس می نویسد: نظام باید برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن کند.
ارگان حلقه لندن (جرس) نیز که توسط تیم مهاجرانی- کدیور اداره می شود و ارتباطاتی را با برخی عناصر تندرو کارگزارانی نظیر مهدی هاشمی دارد، به بهانه تاکید هاشمی رفسنجانی بر مواضع سال گذشته خود، به بازخوانی و شرح و تفسیر! اظهارات وی در آخرین نمازجمعه پرداخت و تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی همچنان بر مواضع سال گذشته خود پا می فشارد و در هر مناسبتی بر آن تاکید می کند. او در آن خطبه شرایط کشور را برخلاف نظر حاکمیت و رهبری بحرانی خواند و صراحتا بر عدم درستی نتیجه انتخابات تاکید کرد. او همچنین می گوید اعتماد عمومی به نظام از دست رفته است. خطبه هاشمی به خوبی به بحران مشروعیت اشاره دارد.

«جرس» بدون اینکه یادآور شود فتنه گران سال گذشته شعار جمهوری ایرانی می دادند و روی اسلام خط کشیده بودند، می نویسد: تا کی می توان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را از تریبون ها پخش نکرد]!![. به هرحال هاشمی مواضعش را صریح بیان کرده است.

رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا هم به نقل از یکی از عناصر ضدانقلاب مقیم آمریکا، از هاشمی خواست که از مواضع خود عقب نشینی نکند و افزود: اگر هاشمی عقب نشینی کند حتما تعادل به ضرر وی و سران جنبش سبز به هم خواهد خورد.

رادیو فردا در عین حال نوشت: هاشمی تلاش می کند رهبری را از گرایش تندروی حاکم جدا کند. این توهم، آسیبش برای جنبش سبز بیشتر از منفعت آن است و رهبری مسئله اصلی جنبش سبز است و او معمار اصلی حرکت ها علیه این جریان بوده است.

یادآور می شود اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه همچنان به مواضع خود در تیرماه 88 معتقد است، در تناقض با دیگر اظهارات وی مبنی بر اطاعت از رهبری به عنوان حجت شرعی و عقلی قرار دارد. از سوی دیگر 19 ماه پس از آغاز فتنه بزرگ، اکنون معلوم شده که مسئله فتنه گران نه انتخابات و پیروزی این نامزد یا آن نامزد بلکه «ستیزه جویی با اسلام و حذف آن از حاکمیت، معارضه و فحاشی علیه حضرت امام خمینی و میراث بزرگ ولایت فقیه و قانون اساسی، تخطئه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، و میدانداری به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی» بود و نهایتا نیز به رسوایی و حرمت شکنی بزرگ در عاشورای سال 88 منجر شد و تودهنی لازم را از ملت بصیر ایران دریافت کرد. با این اوصاف تاکید آقای هاشمی رفسنجانی بر اینکه همچنان در تیرماه 88 (یک ماه پس از انتخابات) متوقف مانده و حوادث روشنگر و عبرت آموز «7ماهه» و «18ماهه» پس از آن را نمی بیند، بسیار سؤال برانگیز به نظر می رسد و از این واقعیت حکایت می کند که جریان ترتیب دهنده فتنه به عنوان جریان در حال غرق شدن و نابودی، در تلاش است آقای هاشمی را نیز با خود هم سرنوشت کند یا با قربانی کردن وی، موقتا فرصتی برای نجات از نابودی پیدا کند.

گفتنی است هفته گذشته نیز خبری در رسانه ها مبنی بر ملاقات خاتمی با آقای هاشمی رفسنجانی منتشر شد که از سوی طرفین تکذیب نشد.این در حالی است که روز گذشته احمد حکیمی پور از ملاقات قریب الوقوع اعضای جبهه اصلاحات با هاشمی خبر داده و در عین حال اظهارات خاتمی را کف خواسته اصلاح طلبان توصیف کرده است!
مطالب مرتبط:
//آیت الله جباری اظهار داشت: برخی خواص همچنان با جریان فتنه همراه هستند/ خواصی که سکوت کرده‌اند "جاه‌طلب" هستند
//آقای هاشمی؛‌ اینها اوامر رهبری بود!
// بازخوانی خطبه‌ 26 تیر 88/ محمدکاظم انبارلویی:هاشمی مانع دورافتادن خود از مردم شود
//آیت‌الله کعبی: هاشمی به نصیحت بزرگان نظام توجه نمی‌کند
//بی‌بی‌سی با انتشار فیلم به استقبال سخنان هاشمی رفت
// نامه سرگشاده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور:
// رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در گفت‌وگو با فارس: مواضع هاشمی در نماز جمعه 26 تیر 88 دارای ایرادهای جدی است
// امام جمعه بوشهر:
طلحه و زبیرهای زمان قصد دارند عظمت ولایت فقیه را بشکنند
//وزیر اطلاعات گفت:اسرار پشت پرده برخی خواص در فتنه 88 هنوز اعلام نشده است 
//هاشمی در فرصت باقیمانده مواضعش را شفاف کند
//هاشمی به وظیفه‌اش عمل کند/ حب اولاد، علت مردود شدن برخی خواص
//سکوت خواص درباره جریان‌فتنه خیانت است/ برخی خواص همچنان سکوت کرده‌اند
//هاشمی رفسنجانی به سکوت خود پایان دهد
//نمی‌شود هم دم از آرمان امام(ره) زد و هم در آسیاب دشمن آب ریخت
//یادداشت جدید رفسنجانی؛ نوشته بهروز شده نامه بدون سلام و والسلام
//پائیزخوانی هاشمی در بهار انقلاب؟!
//شکل‌گیری حلقه‌های فتنه از دهه 70 در مرکز تحقیقات ریاست ‌جمهوری و کیان/ خانواده هاشمی در فتنه نقش اساسی داشت 
//هاشمی در نامه قبل انتخابات به رهبرانقلاب، تهدید به براندازی کرد/ هدف مشترک جریان داخلی و خارجی فتنه؛ "احمدی‌نژاد، نه" بود
//چرا فریب‌خوردگان محاکمه شدند اما مهدی هاشمی فرمانده اخلال‌گران نه/ محاکمه فائزه هاشمی، حداقل انتظار است
//شلاق جمهوری‌اسلامی شرف دارد به لندن‌نشینی و بی‌بی‌سی پرستی!
//امام(ره) برای تمایز میان مهدی هاشمی و منتظری تلاش زیادی کرد/ هاشمی تکیه‌گاه جریان فتنه است
//فراکسیون زنان خواستار محاکمه فائزه هاشمی 
 //مجمع تشخیص مصلحت - مرور مواضع برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت


آپلود عکس

آپلود عکس

... ...