سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عضو هیئت علمی دانشکده نیروی هوایی آمریکا؛هفت دلیلی که نباید به ا

عضو هیئت علمی دانشکده هوایی آمریکا/هفت دلیلی که آمریکا با توجه به آن نباید درگیر مقابله نظامی با ایران شود را بررسی کرد.
سایت شبکه خبری پرس تی وی روز سه شنبه (10 ژانویه / 20 دی) در خبری پیرامون حمله آمریکا به ایران نوشت: «آدام لوثر، عضو هیئت علمی دانشکده نیروی هوایی آمریکا، از سیاستمداران این کشور خواسته است پیش از تصمیم درباره حمله نظامی علیه ایران گزینه‌های زیر را مورد توجه قرار دهند.» 

  1. ایران از قدرتمندترین ارتشی برخوردار است که آمریکا در ده‌های گذشته با آن مواجه شده است. 

لوثر تشریح می‌کند ایران همانند گرانادا، پاناما، سومالی، هائیتی، بوسنی، صربستان، افغانستان و عراق نیست که آمریکا به آن‌ها حمله کرده است. وی می‌افزاید در همه این نمونه‌ها ارتش آمریکا بر دشمنی پیروز شد که توان رقابت با آمریکا را نداشت. 

وی همچنین خاطر نشان کرد، ارتش ایران کارآمدتر و توانمندتر است و پس از مشاهده نزدیک به یک دهه جنگ در عراق درک مناسبی از تاکتیک‌ها و راهبردهای آمریکا دارد. 

این تحلیل‌گر گفت، ایران در نبرد ساحلی مهارت دارد و شاید برای بستن تنگه هرمز برای مدت زمانی کافی با هدف گرفتن انتقام ویران گر اقتصادی از غرب، از توانایی لازم برخوردار باشد. رزمایش دریایی اخیر نیروی دریایی ارتش ایران راهبرد روشنی را به نمایش گذاشت که ایران به دنبال بستن تنگه هرمز است، حال آن که تلاش می‌کند تا در صورت ورود کشتی‌های جنگی آمریکایی به منطقه آن‌ها را غرق کند. 

  2. برخلاف عراق، ارتش ایران و سپاه پاسداران ایران نخستین بار با دیدن نیروی زمینی آمریکا سلاح‌های خود را به زمین نمی‌گذارند. 

لوثر در ادامه نوشت، نیروهای ارتش ایران از جنگ‌های افغانستان و عراق آموخته‌اند که چگونه آمریکایی‌ها را شکست دهند. 

  3. وزارت اطلاعات ایران یکی از کارآمدترین سازمان‌ها اطلاعاتی در جهان است. 

به نوشته این استاد دانشگاه، این وزارت‌خانه در سی سال گذشته با موفقیت عناصر ضد ایرانی را شناسایی و دستگیر کرده است.

 

  4. جنبش مقاومت حزب الله لبنان می‌تواند به ایران در صورت جنگ احتمالی این کشور با آمریکا کمک کند.

 

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد، اگر ارتش آمریکا به ایران حمله کند، حزب الله با داشتن سه دهه تجربه نبرد با اسرائیل، ممکن است مجموعه‌ای از حملات متقابل را علیه مواضع آمریکا آغاز کند.

5. توانایی‌های سایبری ایران مسحورکننده و در حال افزایش است.

حمله به زیرساخت هسته‌ای ایران ممکن موجب ارتقا حملات سایبری پایدار از سوی ایران برخلاف آن چه که تاکنون مشاهده کردیم، شود. ایران شاید داده‌های حیاتی آمریکا در بخش‌های عمومی و خصوصی را هدف قرار دهد و به دنبال انتقام ویران‌گر، از کار انداختن سیستم‌ها و تخریب داده‌ها باشد.

6. ارتش آمریکا پس از یک دهه نبرد نظامی شدید اکنون مستحق استراحت است.

این تحلیل‌گر نظامی خاطر نشان کرد که جنگ‌های افغانستان و عراق چه آسیب‌هایی به سربازان آمریکایی، خانواده‌های آنان و به تجهیزات ارتش این کشور رسانده است.

7. "حمله محدود" به ایران ممکن است به جنگی گسترده تبدیل شود و آن‌گاه استراحت و تجدید قوا برای ارتش آمریکا دشوار خواهد بود.

این کارشناس تشریح کرد، حتی حمله متمرکز به تأسیسات هسته‌ای ایران، به طور حتم پاسخی فراتر از اهداف "محدود" آمریکا در پی خواهد داشت.

نویسنده در پایان بار دیگر از دولت آمریکا می‌خواهد پیش از آغاز منازعه نظامی علیه ایران همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.



کلمات کلیدی :
   1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...