سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا آیت الله مصباح یزدی در تشخیص هایش خطا کرده است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

 حضرت آیت الله مصباح یزدی فقیه و فیلسوف متبحر دوران از جمله مبارزان سرسخت انقلابی هستند که از قبل از انقلاب تا کنون در مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف بدون هیچ محافظه کاری و تظاهری اقدامات ضدانقلابی را افشا نموده اند و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی هر جا خطای مهمی را از سوی مسوولی مشاهده کرده اند به او تذکر و هشدار داده اند و در شبهات و فتنه ها و مسایل سیاسی و اجتماعی مختلف با روشن بینی ها و روشن گری هایشان همیشه مصباح و راهنمای مردم و ارادتمندشان بوده اند.
لذاست که  در این مدت با تعابیر عالی ای چون ذوشهادتین ، عقبه تئوریک نظام و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام و دارای بصیرت به معنای حقیقی کلمه و... مورد تمجید امام راحل و رهبری معظم قرار گرفته اند. و بسیاری از علما و مراجع نیزاز علامه طباطبایی و شهید بهشتی گرفته تا علامه حسن زاده و آیت الله جوادی آملی و سایر علما با توصیفات و تعابیر متواضعانه ای چون روحی له الفداء ،مصباحِ دوستان ، شاگردی که فکرش هیچ چیز زاید و دورریختنی ندارد و بسیاری تعابیر والای دیگر افکار و شخصیت بزرگوار او را همواره ستوده اند.
مبرهن است که تداوم این اظهار تواضعات و تجلیل و تمجیدها تا امروز نشان از تداوم تقوا ،علم ، صفا و بصیرت این عالم بزرگ است.

علامه مصباح

 در این بین با داغ شدن بحث انتخابات و با مقبولیتی که جبهه پایداری در جامعه دارد ، متاسفانه برخی افراد برای افزایش رای نامزد موردنظر خود دست به تخریب جبهه پایداری و هتاکی علیه این عالم ربانی که از اعضای شورای فقاهتی این جبهه و موید آن هستند می کنند.
در این نوشتار سعی بر آن است که به اشکالات مطروحه پاسخ داده شود :


آیا نقلی که آیت الله مصباح از یکی از دوستانشان درمورد دعای امام زمان (عج) برای احمدی نژاد در سال 84 آوردند خلاف واقع بود؟

 هر نگاه واقع بینانه ای بر این مطلب صحه می گذارد که برخلاف انتخابات یازدهم که افراد صالح بسیاری احساس تکلیف کرده اند و پا به میدان گذاشته اند در هر دو دوره قبل از بین نامزدهای باقی مانده در هر دوره آقای احمدی نژاد بهترین گزینه ی موجود و به تعبیر علامه مصباح "خیرالموجودین" برای ریاست جمهوری در سالهای 84 و 88 و مسبب تحولی بزرگ در مسیر انقلاب بود و علی رغم انحرافات و اشتباهاتی که با تذکرات و هشدارهای علما و در راس آنها خود علامه مصباح روبرو شد اما از نقاط قوت و ثمراتی که مردم در دولت نهم و دهم به عینه دیده اند نمیتوان چشم پوشی کرد. نباید فراموش کرد که دوست و دشمن هم اذعان دارند که احمدی نژاد خصوصا در دوره دهم انقلاب را نجات داد . اگر احمدی نژاد رای نمی آورد و ریاست جمهوری به دست اضلاع فتنه می افتاد فاتحه انقلاب را باید می خواندیم.
 اما بزرگترین موید این انتخاب صحیح و موید فعالیتهای مثبت آقای احمدی نژاد این است که بارها نایب امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری دولت نهم را به دلیل احیای گفتمان انقلاب و امام راحل و سیاست خارجی قوی و تلاش و پشتکار و همت و شجاعت در امور اجرایی کشور ستوده اند و آقای احمدی نژاد را عامل قرارگرفتن قطار انقلاب بر ریلش دانسته اند. حتی در سخنانی به نزدیک بودن نظرشان با نظر احمدی نژاد اذعان نمودند.
بنابر این دعای امام زمان (عج) برای فردی که دولتش ثمرات و برکات بسیاری برای اسلام و انقلاب اسلامی دارد و بهترین گزینه موجود در هردو دوره بوده تا ناصالحی روی کار نیاید و تلخی های سالهای گذشته را بر کام مردم ننشاند و آرمانهای امام و شهدا را به یکباره به باد ندهد مسئله ی عجیب و دور از ذهنی نیست.

با این توضیحات روشن است که خرده گیری ها بر حمایتهای آیت الله مصباح از احمدی نژاد نیز اساس و مبنایی نداشته است.
و در آن شرایط نه تنها وظیفه علما که وظیفه تک تک ما حمایت و معرفی آقای احمدی نژاد بوده است . و علی رغم خدمات بسیاری که داشته اند انحراف و اشتباهاتی که بعدها از طرف ایشان دیده شد مجوزی برای تاختن علیه حامیان او در دو انتخابات قبل نخواهد بود. چرا که انحراف و تغییر از هر انسانی در هر مقامی بعید و دور از ذهن نیست و اتفاقا اگر بعد از انحراف آن شخص باز حامیان او بخواهند بر اشتباهاتش سرپوش بگذارند خلاف تقوا و بصیرت عمل کرده اند. و این از بزرگترین نشانه های صداقت و تقوا و بصیرت علامه مصباح بود که علی رغم حمایتهای وسیعی که در جای خود بر اساس نیاز از یک فرد نموده است از اولین افرادی باشد که اشتباهات و انحرافات فردموردنظر را تشخیص دهد و هشدار و تذکر لازم را به او بدهد. 
 حال سوالی که نگارنده از این دوستان دارد این است که آیا حضرت امام علی علیه السلام که در دوره خلافت حدود 5ساله شان غالبا کارگزاران مناطق مختلف را بطورمتوسط 2 یا 3 بار و بیشتر تغییر داده اند1دلیلش خدای ناکرده تشخیص غلط امام بوده است یا اشتباهات و انحرافات بعدی
کارگزاران؟!

سوال دومی که نیاز به پاسخ دارد این که آیا آیت الله مصباح رییس جمهور را فراماسونر خوانده است؟
جستجوی کوتاهی در سخنرانی های آیت الله مصباح که در پایگاه اطلاع رسانی این بزرگوار هم موجود است روشن می سازد که ایشان جمعا در طول این چندسال در چندسخنرانی معدود صحبت از خطر نفوذ افکار فراماسونی کرده اند که در هیچ یک از این موارد هم این افکار را به آقای احمدی نژاد نسبت نداده اند بلکه تلویحا به ایشان درمورد خطر نفوذ افکار انحرافی و اشتباه در دولت هشدار داده اند.  که البته بعدها مشخص شده است هشدارها کاملا منطقی و روشن بینانه بوده است. کما اینکه دلیل هشدارها و مخالفتها با برخی مسوولین دولت اصلاحات هم که در آن زمان به دلیل شناخت و آگاهی ناکافی ،مفرطانه خوانده می شد اینک دیگر کاملا واضح گردیده است.

آیا این هشدارهای علامه مصباح دیدگاهی افراطی و غلط و خلاف بصیرت و برخلاف دیدگاههای رهبری معظم بوده است؟
 با بیشتر شدن اشتباهات آقای احمدی نژاد و اقدامات منفی غیرقابل توجیه ایشان علامه مصباح یزدی از غیرعقلانی بودن کارهای رییس جمهور انتقاد می کنند. نویسنده محترم وبلاگ یک استکان چای داغ2 که از شاگردان علامه مصباح هستند تاریخ اولین اخطارهای علامه مصباح در مورد خطر فتنه جدید و افکار انحرافی را در این مطلب ثبت نموده اند. این عالم روشن بین و روشن اندیش از تابستان 89 در چندمورد از سخنرانی هایشان در خصوص افکار انحرافی و فتنه جدید تذکرات و آگاهی لازم را میدهند.که سایتهای مخالف دولت با تغلیظ خبر و تغییر تدریجی تیترهایشان عنوان دلخواه فراماسونر بودن شخص آقای احمدی نژاد را به نام آیت الله مصباح تمام می کنند و این البته با واکنش سایتهای حامی دولت و به دنبال آن اتهام خلاف دیدگاه رهبری بودن مواضع علامه و افراطی بودن نظراتشان از سوی برخی مواجه می شود تا اینکه در حوالی بهار 90 سفر مقام معظم رهبری به قم و تشریف فرمایی ایشان به منزل علامه مصباح برای دیدار ایشان  و ابراز ارادت و علاقه و تمجید تقوا و سیاست و روشن بینی این عالم بزرگوار فصل خطابی می شود بر تمام گمانه زنی های غلط علیه علامه مصباح :
" بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعاً می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد؛ با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه، و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد؛ تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند".

 ما نیز به امید پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی دعای نایب برحق امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در حق علامه مصباح یزدی ختم کلام این نوشتار قرار می دهیم:
 خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد؛ تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.
___________________
پاورقی:
1- کارگزاران امام علی علیه السلام
2- علامه مصباح مدال « بصیر به معنای حقیقی کلمه » را چه زمانی از امام خامنه ای دریافت کردند؟

لینکهای مرتبط:
1- پاسخ به شبنامه تابعین سایت هاشمی در تخریب علامه مصباح

منبع:سبوی معرفت



کلمات کلیدی : نامه، انقلاب، علما، رئیس، مصباح، یزدی، ایت الله، رهبر، شب، انحرافی، معظم، جمهور، احمدی نزاد، ایت الله خامنه ای، سفر، مقام، افکار
   1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...