سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون شکنی قانون دانان و واقعیت های تلخ آن

قانون شکنی قانون دانان و واقعیت های تلخ آن

 

حتما به خاطر دارید که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، چندی پیش در اظهارتشان - در جمع کارگران - از واژه ای استفاده کردند که جای تامل بسیار داشت و آن عبارت بود از : « قانون دانان قانون شکن » ایشان در ادامه مردم را نسبت به رفتار جماعت « دانای خطاکار » متوجه ساختند و نسبت به آن بسیار متذکر شدند .

اگر نیک بنگریم به وضوح خواهیم دید که ، اقدام بسیار سوال برانگیز و پر هزینه وکلای ملت ( که البته بهتر است بگوییم وکلای جاسبی ) در تصویب مصوبه ای که موجب لغو و ابطال مصوبه صریح و قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و به مدیران این دانشگاه اجازه وقف این مجموعه آموزشی 250 هزار میلیارد تومانی را داد، انطباق عجیبی با همان معضل بزرگ قانون‌گریزی قانون‌دانان دارد . حادثه ای بسیار تلخ که امروز تحت عناوینی همچون « کمک به بزرگ‌ترین سرقت تاریخ » یا «کلاهبرداری سیاسی- اقتصادی کثیف » از آن یاد می شود و دانشجویان انقلابی و مومن را بر آن داشته تا خود راسا وارد صحنه شوند و نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام کنند . 

اما جدای از توضیحات بالا ، موارد زیر این واقعیت تلخ را در کارنامه مجلس هشتم (مجلسی که به ظاهر اصولگراست !!!) به ثبت خواهد رساند :

1- آنطور که از شواهد و قراین پیداست ، عنوان طرحی که در یکشنبه گذشته در مجلس ، متاسفانه به تصویب رسید عبارت بود از : « حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی » که در ابتدا ، 17 آذر ماه 87 در مجلس مطرح اما به دلیل مغایرت آن با قانون اساسی از دستور کار مجلس خارج شده بود .اما با وجود این موضوع ، 29 خرداد بطور کاملا ظریف و حساب شده ، با اضافه شدن تبصره‌هایی، بدون اطلاع نمایندگان در دستور کار هیات رئیسه قرار می‌گیرد . اما این اقدام سوالاتی را در ذهن متبادر می کند :

الف) این طرح براساس کدام ساز و کار قانونی در دستور کار روز یکشنبه نمایندگان قرار گرفته است؟

ب)جدای از آن ،  به چه دلیل هیات رئیسه مجلس ، در دستور کار قرار گرفتن این طرح را به نمایندگان اعلام نکرد ؟؟؟

ج) همچنین اگر فرض شود که اضطراری هم در کار باشد ، ضرورت این طرح برای مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده یا برای عده‌ای خاص ؟؟؟

دوستان عزیز ! فقط همین قدر بدانید که ، شائبه‌های بسیار زیادی در این‌باره وجود دارد که به علت نبود اسناد قابل استناد ، از مطرح کردن آن فعلا خودداری می کنم .

 2- روز گذشته ، لاریجانی بدون پاسخ دادن به انتقادات بسیار زیادی که به ایشان شده ، این توجیه را بر زبان جاری کرد : « بخش خاصی در کشور تمام این مصوبه را کنار گذاشته‌اند و تنها آن قسمت را که شامل دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود ، بزرگنمایی کرده‌اند ». توجیه ایشان به هیچ وجه قابل قبول نیست ، چراکه به نظر می‌رسد تحت این طرح یک مفسده قانونی در حال وقوع است. درست است که این طرح شامل همه موسسات غیردولتی می‌شود اما این دلیل غیرقابل قبول است که دانشگاه آزاد از این مصوبه سوء‌استفاده کند و از نظارت قانونی ، « مصون » شود . از طرفی ، نگاهی به طراحان و کسانی که پیشنهاد این طرح را دادند به‌ وضوح مشخص می کند ، این افراد کدام ماده یا تبصره را بیش از دیگر مواد و تبصره‌ها مورد توجه داشته‌اند .

آقای لاریجانی بهتر است ، لطف فرموده اسامی طراحان و چگونگی در دستورکار قرار گرفتن این طرح را آشکار کنند تا شائبه‌ها برطرف شود .

?-  تصرف مسؤولان دانشگاه آزاد در اموال این دانشگاه ، « تصرف مدیریتی » بود و نه « تصرف مالکانه » یعنی آنان تنها قادرند بر اساس قانون در اموال دانشگاه آزاد تصرف کنند . اما نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی خواسته یا ناخواسته کمک کردند تا بستری فراهم آید که تکنوکرات‌های مدرک‌گرا، اموال دانشگاه آزاد را از ید قدرت قانون خارج کنند و این دارایی‌ها را خصوصی کرده و از حوزه نظارت مردم و قانون خارج کنند و زیر ماسک وقفی که معلوم نیست شرعی است یا خیر ، نوع اداره دانشگاه آزاد و دارایی‌های میلیاردی‌اش را خودشان تعیین کنند ! بی‌تردید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای آتی از سوی منتقدان، دانشجویان و مرجع قانونی (شورای محترم نگهبان) کارت قرمز خود را در این دوره دریافت می‌کنند !

?- متاسفانه در روزی که نمایندگان قاطعی چون روح‌الله حسینیان ، حمید رسایی و مهدی کوچک‌زاده به دلیل سفر زیارتی در مجلس حضور نداشتند ، سمبه آقایان بسیار پر زور بود و توانستند بدون هیچ مزاحمتی این طرح را به تصویب برسانند . البته در این بین نباید از تلاش زاکانی و نادران غفلت کرد هرچند که می توانستند قوی تر عمل کنند .  این موضوع بسیار باعث تاسف است که باید برای تاثیرگذاری در مجلس تنها دست به دامان این اندک نمایندگان باشیم . از سوی دیگر شاید اینک و پس از تصویب این طرح بتوان معنای درست « وکیل‌المله » را بیان کرد .

?- همانطور که انتظار می رفت ، علی مطهری فریمانی ، باز هم نتوانست در برابر انتقادات توده مردم و بسیاری از نمایندگان اصولگرا واکنشی نشان ندهد و این بار باز هم موجی از حملات و فحاشی را نثار حسینیان و کوچک زاده کرد تا چهره واقعی وی بیش از پیش برای همگان مشخص شود . عبارت هایی نظیر " کوچکف " و ... که امروز در صحنه علنی مجلس از زبان وی بیرون آمد ، به وضوح نهایت عصبانیت و عجز وی را نشان می دهد . عصبانیتی که به نظر می رسد روز به روز بر آن افزوده هم می شود بطوریکه انتظار می رود در آینده رفتارهایی به مراتب سخیف تر هم از وی سر بزند .

پی نوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ :

?- از همه دوستان عذرخواهم که به دلیل امتحانات و ارائه پروژه ها حدودا یه هفته ای را از این فضا به دور بوده ام .

?- به نظرم عربده کشی ها و پار س کردن های این سروش تمامی ندارد لذا به نظرم بهتر است که به این نامه هتاکانه و بیشرمانه ایشان زیاد توجهی نشود .

?- ان شاالله اگر عمری باشد ، این وبلاگ هر ? روز یک بار نهایتا به روز رسانی خواهد شد . لذا از تمامی دوستان و بازدیدکنندگان عزیز درخواست دارم که نظرات و پیشنهادات و انتقادات خودشان را نسبت به مطالب و سایر مقولات ، ارائه دهند .

?- اینم یک عکس جالب از حاشیه جلسه یکشنبه گذشته مجلس (+)

?- مطلب بسیار زیبای میثم تولایی عزیز در همین رابطه

?- خشم سایبری "وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ" (+)

?- شعر بسیار زیبای امین عارفی عزیز در همین رابطه

?- اسامی همه یاران و وکلای جاسبی در مجلس (+)

?- مطلب طنز بسیار جالب دوست عزیزم محمد حاشر یزدانی در همین راستا (+)

??- با علی مطهری فریمانی تماس بگیرید و اعتراض کنید (+)


نوشته شده در تاریخ سه شنبه یکم تیر 1389 توسط میلاد شارعی
< type=text/java>GetBC(24); 74 دیدگاه


کلمات کلیدی : دانشگاه، جاسبی، دانشکاه ازاد، دانشگاه جاسبی، دانشگاه ...، رئیس مادام العمر، مصوبه وقف دانشگاه ازاد

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...