سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرباسچی یک روز پس از انتخاب روحانی: مردم باید مطالبات خود را کاه

می شود شرایط را بهبود بخشید ولی باید مطالبات هم تعدیل شود و همین مقدار که ما احساس کنیم اولا اوضاع و شرایط مملکت بدتر از این نشود فکر میکنم جای امیدواری است.

گروه سیاسی - سعید ساداتی: انتخاب حسن روحانی همان گزینه که رسانه های بیگانه بدنبالش بودند، موجی از خوشحالی را در بین آنها ایجاد کرده است و جشن و پایکوبی را از خیابان ها به سمت سایت ها و شبکه های ماهواره ای کشانده است. هر چند که فراموش نمی کنیم روزآنلاین با چه التهابی به دنبال پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود، جالب اینجاست که امروز مدعی می شود: «حس روحانی کاندیدای مطلوب مردم نبوده و با معرفی او بعنوان کاندیدای اصلاح طلب مردم به او رای داده اند»

به گزارش بولتن نیوز، روزآنلاین که یک روز پس از انتخاب روحانی به سراغ اصلاح طلبان رفته است، در گام اول غلامحسین کرباسچی مشاور ارشد مهدی کروبی در انتخابات سال88 را برای مصاحبه انتخاب کرده است.

کرباسچی که در انتخابات گذشته حتی به کروبی هم وفادار نبود و سرانجام مشخص شد که به موسوی رای داده است، در مصاحبه با روزآنلاین حرفهای جالبی زده است. البته جالبتر از حرفهای کرباسچی، تناقضات روزآنلاین است که در قالب سوال های مطرح شده از کرباسچی بخوبی نمایان می شود.

کرباسچی که بعنوان نماینده طیف اصلاح طلبان به روز مصاحبه می کرد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اصلاح طلبان برنامه ای برای اداره کشور دارند یا خیر؛ با ارائه جوابهای بی ربط می گوید: «پیشگویی که نمی توان کرد از اینکه چه شکلی می شود و چه اتفاقی می افتد ولی مساله این است که شور و هیجانی که در انتخابات به این شکل نشان داده شد از مطالبات مردم حکایت دارد مطالبات زیادی که در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی مردم دارند. نمی شود چه اقای روحانی، چه هر کس دیگری ادعا بکنند که می توانند تمام این مطالبات را براورده بکنند و احیانا در کوتاه مدت که هیچ، حتی در میان مدت بتوان در این زمینه ادعایی کرد. باید یک مقدار هم صریح به مردم گفت.»

کمی دقت به پاسخ کرباسچی نشان می دهد آنها از اولین روزی که تصدی شان بر دولت یازدهم مسجّل شده است، بدنبال فرافکنی و بهانه آوری برای عدم نتیجه گیری احتمالی در 4 سال دوره ریاست جمهوری هستند.

کرباسچی در ادامه به فرشته قاضی خبرنگار روزآنلاین می گوید: «می شود شرایط را بهبود بخشید ولی باید مطالبات هم تعدیل شود و همین مقدار که ما احساس کنیم اولا اوضاع و شرایط مملکت بدتر از این نشود و از طرفی به سمت بهبود و شرایط بهتری برود فکر میکنم جای امیدواری است.»

وی در پاسخ به این سوال صراحتا از تعدیل مطالبات مردم دم می زندمردمی که برای همین مطالباتشان روحانی را برگزیدند باید مطالبات خود را تعدیل کنند؟! اگر چنین چیزی بود پس چرا با شعار "کلید" مشکلات اقتصادی پا به عرصه انتخابات گذاشتید؟

اما نکته قابل توجه دیگر، اینبار اعتراف روزآنلاین در مورد شگفت زدگی غرب از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری است. فرشته قاضی در سوال بعدی خود از کرباسچی صراحتا اعتراف می کند که "انتظار نمی رفت مردم در این انتخابات مشارکت گسترده ای داشته باشند و بسیاری از تحلیلگران هم بر این باور بودند که مردم از انتخابات استقبالی نخواهند کرد" جالب توجه تر زمانی است که وی "تجربه انتخابات گذشته" را دلیل اصلی مدعای خود مبنی بر عدم شرکت مردم در انتخابات عنوان می کند، در حالیکه انتخاب روحانی بعنوان یازدهمین رییس جمهور ایران ثابت کرد که جمهوری اسلامی آزادترین انتخابات دنیا را دارد اما همچنان رسانه های بیگانه بر این امر اصرار دارند عدم انتخاب میرحسین موسوی در سال88، بدلیل تقبل بوده است و لاغیر!

اینکه حسن روحانی منتخب 18 میلیون از ملت ایران است و چه کسانی که حامی او بودند و چه کسانی که از او حمایت نکردند باید به رای ملت تمکین کنند شکی نیست اما خوب است حالا که دکتر روحانی بر مسند امور نشسته اند، فراموش نکنند وعده هایی را که در مناظره های انتخاباتی به مردم دادند.

جناب آقای دکتر حسن روحانی بدانند مردم نه برای آزادی، نه به دلایل سیاسی و نه برای دغدغه های فرهنگی بلکه تنها برای رفع مشکلات اقتصادی، اصلاح طلبان را برگزیدند پس بکوشند تا با راضی نگه داشتن مردم خاطره ای خوب در اذهان عمومی از خود ایجاد کنند نه اینکه اسیر بازیها و سهم خواهی های سیاسی شوند و در این بین مردم را فراموش کنند.



کلمات کلیدی : ریاست، جمهوری، کرباسچی، کاندیدای، اصلاح طلبان، روز، انلاین، روحانی، مردم، مطالبات
   1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...