سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تذکر قانونمداری به دولت خوب است اما خودمان هم قانونمدار باشیم

نماینده تهران در صحن علنی مجلس گفت: ما به دولت می‌گوییم قانون‌مدار باش اما خودمان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنیم و این هیچ تأثیری ندارد، فرد فرد ما باید به گونه‌ای باشیم که وقتی مسأله‌ای را مطرح می‌کنیم اول به خودمان بگوییم.

آقاتهرانی: تذکر قانونمداری به دولت خوب است اما خودمان هم قانونمدار باشیم

به گزارش فارس ، مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران ، شمیرانات ، ری و اسلامشهر در خانه ملت در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به زلزله 1.9 ریشتری روز گذشته در تهران گفت: این زلزله با حوادث عادی در شرایط معمولی قابل درک نیست و در چنین شرایطی نماز آیات ندارد بهتر بود که ضمن انتشار این خبر این موضوع نیز مطرح شد تا مردم دچار تردید نشوند .
 
وی افزود: 239 روز از عمر مجلس نهم می‌گذرد ، نگاه کنیم ببینیم در این مدت کارنامه کاریمان به چه صورت بوده ، تا چه اندازه توانسته ایم به مردم خدمت کنیم ، در صفحه‌ای که پیش روی ماست ساعات و لحظات روزهای مجلس ثبت می‌شود که این کار، کار خوبی است اما یک امر عادی شده و سعی کنیم که اینگونه نباشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشکر از رئیس مجلس بخاطر جلسات مشترک وی با روسای کمیسیون‌ها  خاطرنشان کرد : من احساس می‌کنم بخشی از مجلس و شاید بتوانم بگویم در صحن علنی چند نفر فعال هستند و سایرین گویا وجود ندارند ، بهتر است هیئت رئیسه تمهیدی بیاندیشد تا تمامی نمایندگان فعال باشند بویژه اینکه نمایندگان این دوره از مجلس از میان فرهیختگان ، افراد تحصیل‌کرده و کسانی که دارای سابقه کاری مناسبی هستند تشکیل شده و نباید اجازه دهیم که فرصت‌ها از دست برود.
 
آقا تهرانی اظهارداشت: ما مسائلی را مطرح می کنیم همچون قانون‌مداری که بیان آن خوب است اما باید سعی کنیم تا در عمل نیز آن را به انجام برسانیم ، قانونمداری اگر چه خوب است اما اثر آن زمانی است که همه ما به آن عمل کنیم .
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دولت می‌گوییم قانون‌مدار باش اما خودمان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنیم و این هیچ تأثیری ندارد ، فرد فرد ما باید به گونه‌ای باشیم که وقتی مسئله‌ای را مطرح می‌کنیم اول به خودمان بگوییم . در دوران فتنه 88 رهبر معظم انقلاب بر قانون‌مداری اصرار داشتند و این در حالی بود که برخی از ما این مسائل را مطرح نمی‌کردیم و حتی به آن عمل هم نمی‌کردیم که این نوع عملکرد اثر مطلوبی ندارد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره از مجلس و دولت خواسته‌اند تا با هم تعامل داشته‌باشند تا دولت بتواند عیب مجلس و مجلس نیز عیب دولت را متوجه شود و دو قوه در کنار یکدیگر امور را سامان بدهند .
 
وی افزود: قسم می‌خورم که با لج و لجبازی و سیاسی کاری به هیچ‌جا نمی‌رسیم ، مردم خدا و رهبر معظم انقلاب هم از عملکرد ما ناراضی خواهند بود.
 
رأیی که مردم به ما داده‌اند و هزینه‌ای که برای ما شده از بین می‌رود و تأسف می‌خوریم که چرا فرصت‌ها را از دست دادیم و باید سعی کنیم که رفتارمان با گفتار مان یکی باشد.
 
آقا تهرانی اضافه کرد: لایحه بودجه زمانی که به مجلس می‌آید تماماً بهم می‌ریزد، اگر خود ما نیز بخشی از دولت باشیم اجرای قانون بودجه ممکن نیست برای اینکه در گوشه‌ای نشستن و نظر دادن با ورود در کار متفاوت است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه در ارائه لایحه بودجه به مجلس تأخیر صورت گرفته است اما بهرحال باید کار به گونه‌ای باشد که بودجه عملیاتی شود، بخشی از مشکلاتی که از قبل وجود دارد این است که ما به گونه‌ای کار می‌کنیم و دولت به گونه‌ای دیگر .
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نمایندگان به دنبال خیر نظام هستند و هیچکس حق ندارد مجلس و همچنین دولت را تخریب کند و هر کس مرتکب چنین کاری شود غلط است؛ ما نمی‌توانیم یکدیگر را انکار کنیم، مجلس و دولت زیر نظر مقام ولایت کار می‌کنند و رهبر معظم نیز هرگاه اشتباهی را در کار مشاهده کردند آن اشتباه را اصلاح می‌کنند.
 
آقاتهرانی با بیان اینکه هر کس خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می‌کند افزود: مردم ایران یاری می‌شوند چراکه ملت ایران ایستاده‌اند تا خدا را یاری کنند؛ حاکمیت اسلامی و جمهوری اسلامی نیازمند زحمت و کار بیشتر است.


کلمات کلیدی : مجلس، دولت، قانون، سیاسی، اسلامی، ایران، رئیس، شورای، نماینده، اقا، بازی، اساسی، کمیسیون، مرتضی، آقا، تهرانی، فرهنگی، لج، تذکر، تخریب

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...