سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استادآقا: اقدام حسن روحانی در آستانه مذاکرات بغداد ابهام برانگیز

محمدحسین استاد آقا کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار کتاب اخیر حسن روحانی که پیرامون پرونده هسته‌ای کشورمان به طور محدود منتشر شده است، اظهار داشت: آنچه حائز اهمیت می‌باشد اتفاقیست که در مناسبت‌های مختلف از سوی کسانی روی می‌دهد که مسئولیتی ندارند و در عین حال اظهارات آنها با برخی مواضع نظام منطبق نبوده است.

استادآقا بر همین اساس به اظهارات هاشمی در آستانه مذاکرات استانبول درباره رابطه با آمریکا اشاره و اضافه کرد: چاپ و انتشار کتاب حسن روحانی در آستانه مذاکرات بغداد نیز ابهام‌برانگیز است.حسن روحانی//اقدام حسن روحانی در آستانه مذاکرات بغداد ابهام ‌برانگیز است

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر آقای روحانی و دوستان وی معتقدند هرآنچه در دوره اصلاحات درباره پرونده هسته‌ای کشورمان اتفاق افتاده خارج از نظر آنها بوده است ما مثال‌های نقضی داریم.

* جزئیات پرونده هسته‌ای در دوران اصلاحات مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نبود

وی بر همین اساس افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند "من جایی خودم وارد شدم و گفتم اگر اقدام نکنید خودم اقدام خواهم کرد" بنابراین جزئیات پرونده هسته‌ای در دوران اصلاحات مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نبود و برخی خطوط کلی ایشان هم مورد توجه دولت خاتمی قرار نمی‌گرفت و حتی آنها جرأت اجرای آن را نداشتند.

استادآقا با اشاره به موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های عمومی درباره پرونده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: فرمایشات ایشان در برخی سخنرانی‌ها نشانگر نارضایتی‌شان از روند پیشرفت هسته‌ای در دولت هفتم و هشتم و رضایت معظم‌له از روند آن در دولت نهم است.

* انتشار کتاب روحانی برای تطهیر مواضع غلط اصلاحات است

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه انتشار این کتاب از سوی روحانی برای تطهیر اقدامات آنها در دولت اصلاحات صورت گرفته است، گفت: آنها در حال حاضر متهم هستند، چرا که مدعی بودند ما جز تعلیق راه دیگری نداریم از این رو می‌گفتند نه تنها سانتیفیوژها بلکه رشته فیزیک هسته‌ای نیز باید تعطیل شود، چرا که در غیر این صورت غرب ما را مؤاخذه خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین وقتی در حال حاضر این موارد با قوت ادامه دارد، آنها متهم می‌شوند که چرا تأسیسات هسته‌ای کشور را تا پلمپ و تعلیق کردن پیش بردند در حالیکه ما توان پیشرفت در این زمینه را داشتیم.

استادآقا تأکید کرد: تن دادن دولت هشتم به خفت تعلیق و تعطیلی برخی رشته‌های مرتبط با پروژه هسته‌ای باعث شده این سؤال و ابهام در ذهن افکار عمومی مطرح باشد، لذا آنها برای تطهیر اشتباهات خود و ترسی که از مواجه با غرب داشتند چنین توجیهاتی را مطرح می‌کنند.



کلمات کلیدی : هاشمی، س، دولت اصلاحات، استاد، کتاب، اقا، بغداد، هسته ای، انتشار، حسن-، روحانی، مواضع، مذاکرات، غلط، تطهیر
   1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...