سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در حاشیه اظهارات اخیر هاشمی؛ اعتماد سازی اسم رمز کدام عملیات است

"اگر به مُرّ قانون اساسی و قانون انتخابات به درستی و به دور از دخالت سلایق شخصی و جناحی عمل شود، انتخابات پیش روی کشور با شفافیت و سلامت و عدالت برگزار خواهد شد."
" مردم می‌خواهند رأیشان تأثیرگذار باشد و تزئینی نباشد."
"یکی از عوامل و زمینه‌های ایجاد اتحاد جامعه و دوری از تفرقه و تشتت صندوق‌های رأی است و راه درست این است که مردم احساس کنند مسئولان به رأی و حق سیاسی آنان احترام می‌گذارند و اگر این‌گونه شود مهمترین اقدام سیاسی مقطع حساس کنونی کشور اتفاق افتاده است."
" ما باید همان‌گونه که به اعتقادات و عبادات اسلام اهمیت می‌دهیم، اخلاقیات اسلامی را نیز رعایت کنیم. نمی‌توان دروغ گفت و تهمت و انگ زد و از مردم به ویژه جوانان انتظار داشت که اخلاقیات را رعایت کنند. تناقض در عمل و گفتار، ریشه اعتقادات و باورهای مردم را سست و متزلزل می‌کند."
" امیدواریم روزی فرا برسد که بتوانم بدون دغدغه پاسخ سؤالات و پرسش‌های اذهان بی‌پروای جوانان را بدهم."
لطفا دوباره و با دقت بخوانید زیرا این بیانات مربوط ایام انتخابات دهم ریاست جمهوری و کمیته مجهول الهویه صیانت از آرا انتخابات 88 نیست بلکه این سخنان رییس تشخیص مصلحت نظام است که در آستانه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در جمع تعدادی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه کشور مطرح شد.

حال اینبار با دقت مضاعف در سخنان ذیل تامل کنید:
"انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است و باید مراقب بود که این پشتوانه بزرگ، به چالشی برای امنیت کشور تبدیل نشود."
این بیانات مهم‌ترین فراز از سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز عید سعید فطر بود که با مرور ریشه‌های فتنه 88 و هوشیاری در برابر چالش‌های ضد‌امنیتی در انتخابات پیش رو در خصوص احتمال شکل‌گیری فتنه‌ای جدید هشدار داده‌اند.
انقلاب اسلامی ایران از آغاز تا کنون با چالشهای فراوانی رو به رو بوده است. پس از پایان فتنه آمریکایی سال 88 بسیاری از نخبگان کشور و هر جریانی به زعم خویش و با اغراض سیاسی شروع به تعریف فتنه جدید نموده اند و نسبت به بروز فتنه ای دیگر در کشور هشدار دادند البته تحلیل فضای سیاسی کشور در حال حاضر جدیت خطر فتنه ای جدید را بیش از پیش نمایان می کند.
اما سوال اینجاست که آیا ریشه ی فتنه در سال 88 خشکانده شده است که حضرات در پی واکاوی فتنه جدید برآمده اند؟
یاد آوری پیشینه انتخاباتی مطمئنا آینده انتخاباتی خوبی را به دنبال خواهد داشت و با توجه به انتخابات پیشرو، بازخوانی حوادث پس از انتخابات 88 و همچنین واکاوی چرایی این حوادث می تواند احتمال شکل‌گیری فتنه جدید را به حداقل برساند، فتنه‌ای که بی‌شک رنگ و بوی فتنه 88 را نخواهد داشت.
"اگر مردم احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت آنان بی‌اثر است و متولیانی پیدا شوند که رأی آنها را هر جوری که می‌خواهند، بخوانند آنگاه دلسرد می‌شود، چون مردم مسلمانند و هیچ وقت به کشور خیانت نمی‌کنند."
در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم آقای هاشمی از ماه ها پیش به میدان آمد و این سخنان را در همایش جنجالی 30 سال قانونگذاری حدود شش ماه قبل از انتخابات 22 خرداد 88 مطرح نمودند.
تشکیک در سلامت انتخابات موضع دیگری هاشمی رفسنجانی بود که دو ماه قبل از انتخابات از تریبون نماز جمعه، اینگونه اعلام کرد: "در این دو ماه تا انتخابات باید به طور جدی تلاش شود تا سلامت انتخابات برای مردم مشخص شود. ضرورت دارد که علائم روشنی برای سلامت انتخابات نشان داده شود."
همچنین آقای هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات 88 نقشی اساسی را ایفا نمودند و با پیش بینی آنکه آتش زیرخاکستر بروز خواهد کرد و خیابان ها اشغال خواهد شد، به نوعی فتنه را عملیاتی نمودند.
لازم به ذکر است، نامه سرگشاده ی ایشان به رهبر معظم انقلاب مهمترین واکنش به افشای بازیگردانی‌ هاشمی در جبهه دوم خرداد بود. هاشمی در این نامه تهدید کرده بود: «بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم.
گفتنی است، موضع هاشمی در حوادث پس از انتخابات در ابتدا صرفاً سکوت بود و در حالی که فعالان سیاسی انتظار واکنش روشن از وی در قبال اردوکشی‌های خیابانی و اغتشاشات متعاقب آن را داشتند اما او پس از قریب به یک ماه سکوت در نماز جمعه 26 تیر ماه با حمایت از آشوب‌ها، شرایط را بحرانی معرفی و با ابراز تردید نسبت به انتخابات گفت: "این انتخابات اگر مشکلاتی در آن پیش نمی‌آمد ما در 30 سالگی انقلاب بهترین گام را در جهت تحقق جمهوری اسلامی برمی‌داشتیم. من نمی‌گویم که این اتفاق نیفتاده است، اما ما از اواخر دوران تبلیغات دچار تردید شدیم. افرادی تردید کردند، تبلیغات نادرست و عمل نادرست صداوسیما باعث شد، بذر تردید در دل مردم به وجود بیاید که مثل خوره به جان ما افتاده است. ما تردید را بدترین مصیبت می‌دانیم. البته دو گروه هستند؛ عده‌ای تردیدی ندارند، قاطع ایستاده‌اند و کار خودشان را می‌کنند، اما عده‌ای هستند که کم نیستند و بخش زیادی از مردم فهیم و عالم کشورمان هستند که می‌گویند ما تردید داریم. ما باید برای رفع تردید آن‌ها کار کنیم. شرایط و دوران تلخی است. هیچکس از همه‌ جریانات دلش نمی‌خواست که این‌طور شود. همه ضرر کردیم."
همچنین هاشمی در خلال خطبه‌های نماز جمعه از دستگیر‌شدگان حمایت کرد و در عین حال شورای نگهبان را متهم به عمل نکردن به وظیفه خود کرد. گرچه سخنان هاشمی در نماز جمعه واکنش‌های بسیاری را برانگیخت اما او در مقاطع دیگری از جمله در مشهد و در دیدارش با اعضای حزب "اعتدال و توسعه" بر مواضعش در نماز جمعه اصرار ورزید.

با ذکر این تفاسیر شایان ذکر است، هاشمی نقشی اساسی و محوری را در فتنه ایفا کرده است و نقش وی در فتنه88 و تشکیک در آرای مردم، نقش تکیه گاه بود، پیامی که همسر ایشان اعلام می کند که اگر رأی نیاوردید بریزید در خیابان ها، یا آن جایی که دختر ایشان می گوید با وجود خاتمی و هاشمی رهبری ،‌رهبری نمی کرد و یا ستادهای پسر ایشان همگی نشان از نقش هاشمی در فتنه دارد.

و این بار هم اظهارات هاشمی که یادآور عملکرد ایشان در ماه های پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم است هدفی جز مخدوش کردن امانتداری و چهره نظام و زیر سوال بردن اصل انتخابات ندارد. رویه ای که همگان پیامدهای ناگوار آن و اغتشاش جریان شکست خورده را پس از انتخابات دیده اند.
اما امروز که آقای هاشمی بر از دست رفتن اعتماد مردم و لزوم ترمیم آنان تاکید کرده بهتر است به این سوال پاسخ دهند که چه کسی برای نخستین بار بذر بی اعتمادی را در دل مردم کاشت؟ اصلا نظام جمهوری اسلامی اعتمادی سلب نکرده که بخواهد دوباره آن را به دست بیاورد چرا که این نظام مفتخر است در طول این سال ها که از عمرش گذشته است به برکت مردم سالاری دینی مستحکم بر پا مانده است.
حضرت آیت الله مطمئنا تاریخ را به ندرت مطالعه می کنید زیرا اگر اندکی مطالعه داشتید، می دانستید که علی بعد از فتنه جمل به احترام رسول الله از مهمترین راس فتنه گذشت در مقابل، راس فتنه هم تا آخر عمر سکوت پیشه کرد و خانه نشینی را به فتنه انگیزی مجدد ترجیح داد اما شما چه کردید؟ چه سودی از اعتمادزدایی از نتیجه انتخابات و امانتداری نظام می برید که اینگونه فتنه جدید را استارت زده اید؟
شما حاضر شدید منافع نظام را به پای منافع شخصی خود قربانی کنید و تلاش می‌کنید تا به خیال خودتان فضای انتخابات را به سردی گرایش دهید ولی فراموش نموده اید که ما در مواجهه با مسئله فتنه و توطئه نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی که به نوعی همیشگی است با هوشیاری عمل می کنیم و مانع از شکل‌گیری فتنه ی جدیدی خواهیم شد اما این نکته برایمان پر از ابهام است شما که تا این اندازه دغدغه ابهام زدایی از جامعه را دارید، چرا هیچ گاه برای رفع اتهام فرزندانتان- شما بخوانید اقدام بر علیه امنیت ملی آقازاده های ایشان- دست به کار نمی شوید و اعتماد سازی نمی کنید؟ راستی چرا هر کس می خواهد به شفاف سازی در ارتباط با دانشگاه آزاد بپردازد شما را تا این اندازه ناراحت و نگران می سازد؟ مگر این گونه شفاف سازی ها به اعتماد سازی که مد نظر شماست مربوط نمی شود؟ و در آخر سوال اساسی این است که چه شده است که حضرت آیت الله اسم رمز تقلب که در انتخابات 88 به کار بسته بودند را تحت عنوان اعتماد سازی تکرار می کنند؟
 
منبع: سرویس پرونده ویژه شبستان

 



کلمات کلیدی : هاشمی، رفسنجانی، نظام، مهدی، دانشگاه، جاسبی، اسلامی، فائزه، مجمع، پایگاه اطلاع رسانی، مصلحت، ایت، الله، تشخیص، ازاد، رمز، بی، اعتمادسازی

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...