سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درپی تکذیب لاریجانی دربارهشکایتنامه نمایندگان

محمد ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز که هنگامی که لاریجانی از او خواسته بود تا در این مورد توضیح دهد در صحن حضور نداشت، در پاسخ به سؤالی درباره تکذیب دریافت این نامه از سوی لاریجانی گفت: حتماً آقای لاریجانی شوخی می‌کند.

شبکه ایران: علـــی لاریجانی، رئیـــس مجلس شورای اسلامی دیروز در حالی دریافت گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص شکایت جمعی از نمایندگان از طرز کار هیأت رئیسه در موضوع طرح یک فوریتی درباره دانشگاه آزاد را تکذیب کرد که رونوشت این نامه که به نمایندگان شکایت‌کننده ارسال شده بود، نشان می‌داد این گزارش به پیوست یک نامه به امضای محمد ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون یاد شده در تاریخ اول دی ماه به هیأت رئیسه ارسال شده است. 
لاریجانی دیروز پس از آن ارسال گزارش یاد شده به هیأت رئیسه را تکذیب کرد که ستار هدایتخواه از نمایندگان شکایت‌کننده، طی تذکری در صحن علنی با استناد به ماده 17 آئین‌نامه داخلی مجلس نسبت به عدم قرائت گزارش یاد شده اعتراض کرد. علی لاریجانی در پاسخ به این نماینده گفت: بگذارید اول این مسئله ثابت شود بعد صحبت کنید. هنوز چیزی از طرف کمیسیون اصل 90 به ما داده نشده است.

لاریجانی: نامه‌ای به ما داده نشده

رئیس مجلس در این زمان خطاب به نکونام رئیس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: آیا شما گزارش رسمی در این خصوص به ما داده‌اید؟
لاریجانی سپس ادامه داد: ایشان نامه‌ای را به ما دادند که براساس آن درخصوص نظرات استعلام می‌کنند و نامه‌ای رسمی مبنی بر ارائه گزارش به ما داده نشده است. هدایتخواه به لاریجانی گفت: هم‌اکنون این نامه در دست من است. لاریجانی نیز پاسخ داد: اگر این نامه در دست شماست، بیاورید تا ببینیم. من تأکید می‌کنم که نامه رسمی به ما داده نشده است. بعد از پاسخ لاریجانی، مجلس وارد دستور شد اما دقایقی بعد رونوشت نامه‌ای بین خبرنگاران توزیع شد که بر ارائه گزارش شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از طرز کار هیأت رئیسه درخصوص طرح یک فوریتی حمایت از تأسیس مؤسسات و مراکز آموزش عالی غیردولتی دلالت دارد. در این نامه تصریح شده است که این گزارش برای قرائت در تریبون مجلس ارائه شده است.
اقدام هیأت رئیسه تخلف است
در همین زمینه محمد اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با «ایران» اظهار داشت: گزارش کمیسیون اصل 90 مبنی بر رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان درباره تخلف هیأت رئیسه در موضوع دانشگاه آزاد، تخلف هیأت رئیسه را تأیید می‌کرد. وی گفت: احتمال می‌دهیم که هیأت رئیسه در مواردی با گزارش موافق نباشند و می‌خواهند با کمیسیون اصل 90 در این زمینه مذاکره کنند اما با این همه نباید این موضوع از اول دی‌ماه تا به حال به تعویق می‌افتاد. وی این اقدام هیأت رئیسه را تخلف خواند و گفت: به همین دلیل آقای هدایتخواه در مجلس تذکر دادند و این گزارش باید در صحن قرائت شود.
لاریجانی شوخی می‌کند
محمد ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز که هنگامی که لاریجانی از او خواسته بود تا در این مورد توضیح دهد در صحن حضور نداشت، در پاسخ به سؤالی درباره تکذیب دریافت این نامه از سوی لاریجانی گفت: ما نامه را اول دی به هیأت رئیسه فرستادیم، حتماً آقای لاریجانی شوخی می‌کند.
احتمالاً هیأت رئیسه چون تخلفش تأیید شده آن را به اطلاع رئیس نرسانده است
در همین حال روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس به خبرنگار «ایران» گفت: با توجه به اینکه رونوشتی از این نامه به نمایندگان شکایت‌کننده رسیده است، حتماً به هیأت رئیسه هم رسیده و شاید آنها به اطلاع آقای لاریجانی نرسانده‌اند.
وی گفت: بالاخره نمایندگان به همین دلیل تذکر می‌دهند تا پیگیری شود که چرا این گزارش به اطلاع رئیس مجلس نرسیده و تصمیمی برای قرائت آن در صحن گرفته نشده است.
حسینیان در پاسخ به این سؤال که آیا به این دلیل که براساس این گزارش تخلف هیأت رئیسه در موضوع مصوبه دانشگاه آزاد تأیید می‌شود چنین برخوردی با آن صورت گرفته است؟ گفت: ممکن است به همین دلیل باشد.

مطالب مرتبط:



کلمات کلیدی : مجلس، لاریجانی، نمایندگان، جاسبی، شکایت، مجلس شورای اسلامی، مدیریت مادام العمر، دانشگاه آزاد...، هیات رئیسه، کمیسیون اصل نود

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...