سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر هاشمی در سال65 پیرامون زنان زیبارو خانمی که خودش را درست کرد

خانمی که خودش را درست کرده، موهایش را آنجور درست کرده، دستش را، صورتش را، پایش را آنجور زینت کرده و بهترین لباس را پوشیده، این هیکل را درست کرده آمده توی خیابان ، تصور اینکه این هیکل توی جامعه می آید تبدیل می شود در آخرت به یک موجود متعفنی که هرکس نزدیکش می شود باید دماغش را بگیرد که از بوی تعفن او متاذی(اذیت) نشود

به گزارش تریبون مستضعفین وبلاگ تا تشکیل دولت اسلامی در مطلبی بریده‌ای از نشریه آینده سازان شماره 174 تیرماه 1365 را منتشر کرده است که به یکی از خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاصی یافته بود.

نظر هاشمی در سال65 پیرامون زنان زیبارو

اکبرهاشمی رفسنجانی در یکی از خطبه های نمازجمعه هایش در ذیل موضوع «سیمای ارزشمند زن در دیروز، امروز و فردای تاریخ» ضمن تفسیر یکی از احادیث نبوی گفته بود:

نظر هاشمی در سال65 پیرامون زنان زیبارو خانمی که خودش را درست کرده، موهایش را آنجور درست کرده، دستش را، صورتش را، پایش را آنجور زینت کرده و بهترین لباس را پوشیده، این هیکل را درست کرده آمده توی خیابان ، تصور اینکه این هیکل توی جامعه می آید تبدیل می شود در آخرت به یک موجود متعفنی که هرکس نزدیکش می شود باید دماغش را بگیرد که از بوی تعفن او متاذی(اذیت) نشود

“…خانمی که خودش را درست کرده، موهایش را آنجور درست کرده، دستش را، صورتش را، پایش را آنجور زینت کرده و بهترین لباس را پوشیده، این هیکل را درست کرده آمده توی خیابان ، تصور اینکه این هیکل توی جامعه می آید تبدیل می شود در آخرت به یک موجود متعفنی که هرکس نزدیکش می شود باید دماغش را بگیرد که از بوی تعفن او متاذی(اذیت) نشود از اعتقاد به رابطه بین دنیا و آخرت سرچشمه میگیرد که ما نمی توانیم این را منکر بشویم. ما نمی توانیم اینها را نادیده بگیریم این تفسیر آیه استو بعد هم یک روایتاست مسائل از این‌ها محکمتر است من مخصوصا دنیایی چیزهایی می‌روم که روشن باشد بتواند برای عامه مردم مسئله را واضح بکند که ما در قانونگزاری اسلام، آینده انسانیت را ناچاریم مراعات بکنیم یعنی مثل غرب نمی‌توانیم فکر بکنیم که همین چند روزه هر چه بیشتر لذت ببرند بیشتر شهوترانی بکنند بیشتر غذا بخورند بیشتر تفریح بکنند اینده‌ای هم نیست تمام می‌شود می‌رود! این نیست…”

آیت الله هاشمی رفسنجانی در 16 اردیبهشت ماه در سخنانی که تحت عنوان نباید زنان زیبارو را از میدان بدر کنیم در رسانه‌ها انعکاس یافت گفته بود:

«… رهبری فرهنگ را شعار سال گفتند و من آرزو دارم بتوانم اقدامی بکنم که این پیشنهاد رهبری را از این تلقی که از فرهنگ در کشور هست، نجات بدهم. الان دارید می‌بینید، بحث فرهنگی که می‌شود بخش زیادی از جامعه سنتی، وقتی موی زن، آرایش زن، فیلم یا موسیقی را ببینند، حساس می‌شوند، و خیال می‌کنند فرهنگ همین است. فرهنگ اصلاً این نیست و اگر باشد، یک از هزارم در مسایل فرهنگی است. مکارم اخلاق در مقابل رذایل اخلاقی است که همه قبول دارند و الان منکری برایش در جامعه پیدا نمی‌کنید، منتها فراموش شده‌اند. فرهنگ ما اینها هستند. یعنی اگر بتوانیم مکارم اخلاقی را در جامعه شکل بدهیم، آن جامعه موعود الهی و مدینه فاضله است.

امام کاظم(ع) در مطلبی که به هشام بن حکم فرموده، می‌گویند: محور همه اخلاقیات عقل و در مقابل آن جهل است که همه رذایل اخلاقی، از لشکریان جهل و همه مکارم و فضایل اخلاقی از لشکریان عقل هستند. امام 75 مورد را می‌شمارند. مثلاً امانت که در مقابلش خیانت است. صداقت که در مقابلش ریا و خودنمایی است. شجاعت که در مقابلش ترس از مواجهه با حقیقت است…

می‌خواهم به دکتر صالحی (رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی) بگویم که اگر بناست امسال به خاطر اسمی که رهبری گذاشتند، کاری کنید، بدانید که خدمتی که می‌توانیم بکنیم، این است که فرهنگ اسلامی را تعریف کنیم. اگر تعریف کنیم و به جای خودش انجام دهیم، جامعه را با اینها تقویت می‌کنیم. همه این کارهای ضد اخلاقی است که در جامعه انجام می‌شود، مانند خیانت در مقابلش اصل بزرگی دارد که می‌تواند جامعه را حفظ بکند. اگر این اخلاق را مراعات کنیم، هیچ‌وقت دست درازی به مال مردم نمی‌کنیم و فساد در جامعه ما نمی‌شود. انجام وظیفه خوب است که نقطه مقابل آن برخورد غیر مسؤولانه است.

تمام نیازهای یک جامعه سالم در روایت امام کاظم(ع) آمده است. الان چه کسی منکر فضیلت وفای به عهد است؟ چه کسی منکر قبح سخن‌چینی و دو به هم زنی و تهمت است که جامعه را به فساد می‌کشاند.

سؤظن یکی از بدترین‌هاست که الان مثل خوره دارد جامعه را می‌خورد. همه مکارم، مؤلفه‌های فرهنگ اسلامی است که خیلی‌ها فرهنگ ملی ما هم است. می‌تواند فرهنگی را معرفی کند که مصداق خاص رهبری باشد. من می‌دانم رهبری راضی نیستند که ایشان سال فرهنگ بگویند، ولی عساکری پیدا شوند و فقط دنبال این باشند که اگر کسی را که خوب  می‌خواند، از میدان در کنند یا کسی که قیافه زیبایی دارد و خانمی را نگذارند پیدا شود و امثال این چیزها.

قبح این تصورات منفی در اصل دین ما آمده است. اینها چیزهایی نیست که ما امروز بگوییم. اینها مسایلی است که در زمان پیامبر(ص) و خود پیامبر(ص) بود. تجسس از بدترین رویه‌های ضد اخلاقی است. حق نداریم وارد زندگی مردم شویم. حق نداریم وارد عقاید مردم شویم و ببینیم در فکرشان چه می‌گذرد. حق نداریم که اسرار مردم را حتی بفهمیم، تا چه رسد به اینکه افشا کنیم. من کمک می‌کنم و آقایان شروع کنند. انشاءالله یک مبنای اساسی برای معنای و مصداق فرهنگ که رهبری الان می‌خواهد، انجام بدهید.»



کلمات کلیدی : هاشمی، رو، را، زنان، سال، نظر، زیبا، که، 65، خانمی، خودش، درست، کرده، موهایش، دستش، را،، صورتش، را، پایش

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...