سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین بررسی تفصیلی کارنامه 30 ساله فساد در دانشگاه آزاد؛+اسناد

اولین بررسی تفصیلی کارنامه 30 ساله فساد در دانشگاه آزاد؛
این دانشگاه، آزاد نیست! +اسناد
JPEG Image
JPEG Image
 
در حوزه مالی، دانشگاه آزاد تخلفات گسترده‌ای را انجام داده به طور مثال در واحد علوم تحقیقات طبق بررسی‌های انجام شده حدود 10 میلیارد تومان هزینه صرف شده که سندهای آن موجود نیست. این روند را می توان در واحدهای دیگر همچون دانشگاه آزاد واحد بندر عباس و یا دانشگاه آزاد تبریز نیز به خوبی مشاهده کرد. البته در این بین اگر کسی با روند آنها مخالفت کند و اعتراضی را صورت دهد به بهترین وجه با او برخورد می کند.
این دانشگاه، آزاد نیست!  +اسناد

جهان نیوز - محمد علی الفت پور: در تبصره 3 ماده 10 اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی که در جلسه 682 مورخ26 /11/89 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، تاکید شده که سه نفر از اعضاء هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و سه نفر از اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد برای عضویت در هیئت امنای این دانشگاه باید حداکثر تا دو هفته به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شوند.

مدیران عالی دانشگاه آزاد در خصوص انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد طبق اساسنامه دانشگاه آزاد عمل کردند که در نهایت حمید میرزاده موفق شد از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد بگیرد و حکم انتصابش به عنوان رئیس دانشگاه آزاد از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد. از سوی دیگر در تعیین حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به عنوان عضو جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد نیز براساس اساسنامه جدید اقدام شد و ناطق‌نوری در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعضای این شورا رای اعتماد گرفت.

اما مشخص نیست مدیران عالی دانشگاه آزاد در معرفی عبدالله جاسبی به عنوان عضو جدید هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، طبق روال گذشته و براساس اساسنامه دانشگاه آزاد عمل کرده و وی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنند یا نه. به بهانه حضور مجدد جاسبی در خانه ابدی اش یعنی دانشگاه آزاد مروری خواهیم داشت بر کارنامه وی به امید اینکه رفتن صوری جناب جاسبی از دانشگاه آزاد مهر اتمامی باشد بر فساد سازمان یافته ای که تاکنون بر دانشگاه آزاد حکمفرما بوده است.

دانشگاه آزاد ستاد انتخاباتی می ­شود!

هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد طی سخنانی تاکید کرد که: «هر کسی می‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم در این سال‌ها کوچک‌ترین استفاده انتخاباتی از دانشگاه آزاد کردیم. هیچ؛ بنا هم نداریم.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دانشگاه آزاد در دوره مدیریت عبدالله جعفرعلی جاسبی، از چهره‌های مورد حمایت و نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی، همواره از سوی منتقدان به سوء استفاده از این دانشگاه در راستای مسائل انتخاباتی متهم بوده است و در این باره اسنادی نیز تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده است.

یکی از اسناد مورد اشاره منتقدین درباره تلاش‌های انتخاباتی مسئولان دانشگاه آزاد، به صورتجلسه‌ای مربوط می‌شود که طی آن حسین امیدوار، مشاور عبدالله جاسبی و مدیرکل وقت تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد، از اساتید و دانشجویان و تشکل‌های این دانشگاه می‌خواهد که در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کنند.

پس از انتشار سند کمک مالی جاسبی به ستاد انتخاباتی کروبی و نیز مدارک مربوط به حمایت تمام قامت این دانشگاه از میرحسین موسوی، هم زمان با انکار مقامات دانشگاه آزاد در زمینه ورود این موسسه بزرگ آموزشی به رقابت‌های انتخاباتی، اسنادی منتشر شده حاکی از پشتیبانی رسمی این دانشگاه از ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 84 دارد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355455-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355455-2.jpg


در حالی که جاسبی طی بخشنامه ای به شماره 41899 اعلام می‌دارد روسا و مسئولین داشگاه حق ندارند امکانات دانشگاه را جهت حمایت کاندیداها مورد بهره برداری قرار دهند، اما در همان ایام علی هاشمی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب کارگزاران سازندگی طی حکمی آقای عادل نوروزی رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب کارگزاران در استان ایلام منصوب می‌کند.

حتی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نیز از طرف سازمان مرکزی این دانشگاه مجوزی صادر می‌گردد که با استناد به آن از دانشجویانی که به دلیل فعالیت‌های انتخاباتی (در ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی) نتوانسته‌اند در امتحانات خود شرکت کنند امتحان مجدد و خارج از نوبت به عمل آید.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355455-3.jpg

علاوه بر این، در 11 خرداد 84 جلسه ای به ریاست مشاور عالی دکتر جاسبی در هتل بین المللی تهران برقرار و مصوبات مربوط به تعیین مکان ستادهای انتخاباتی آیت الله هاشمی و مواردی از این قبیل در آن نهایی می‌شود. در این جلسه مقرر می‌گردد که عنوان نام ستاد در سراسر واحدها و استان‌ها به “ستادهای مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مزبور” تغییر نام دهد.

http://www.jahannews.com/images/docs/000355/n00355455-s.jpg
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355519-1.jpg

از بازوهای اصلی دانشگاه آزاد که با پوششی غیر انتخاباتی به حمایت و پشتیبانی ستادهای آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌پرداخت هیات های مذهبی واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور است که تحت ریاست مشاور عالی جاسبی فعالیت می‌کنند. این هیات ها موظف می‌شوند که حمایت‌های انتخاباتی خود از ستاد جاسبی را کاملا مخفیانه انجام داده و اسناد و فاکتورهای مالی را جهت تسویه حساب بدون لفظ انتخابات و نام کاندیدا (آیت الله هاشمی) به مرکز بفرستند که برخی از این هیات ها به دلیل عدم شناخت مسائل مالی، فاکتورها و اسناد را به عنوان ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به تهران ارسال می‌کنند.

ادامه : کلیک




کلمات کلیدی : دانشگاه، در، 30، فساد، بررسی، اولین، تفصیلی، کارنامه، ساله، آزاد؛

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...